DeKDeS & Mogway The Sims, two Creators
July 31, 2010, 06:47:34 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 32   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Renée Rossa's ongelooflijke avontuur (Freak Legacy)  (Read 21932 times)
Renée Rossa
Elder
*

View Profile
« on: October 18, 2006, 03:22:03 PM »

Op deze plek zal ik het verhaal van Renée Rossa opnieuw posten voordat het verhaal verder gaat.
Gelukkig heb ik nog een backup!
« Last Edit: October 19, 2006, 06:51:02 AM by Renée Rossa » Report to moderator   Logged

Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #1 on: October 18, 2006, 03:26:28 PM »

ik kan niet wachten renee Cheesy ik vond dit echt een geweldig verhaal is mss ook maar goed om alles weer opnieuw te lezen Cheesy
Report to moderator   Logged

We love FF!!! Gaia: Mogway_v
Renée Rossa
Elder
*

View Profile
« Reply #2 on: October 19, 2006, 06:55:51 AM »

Ik weet dat er soms vreemde dingen gebeuren als ik in de buurt ben. Maar wat er laatst gebeurde sloeg werkelijk alles! Weet je niet waar ik het over heb? Nou, ik zal het uitleggen. Ik ben een 26 jaar oude vrouw, vrijgezel en woonachtig in een klein appartementje in Nederland. Een op een houtje bijtende kunstenares, die ernstig verslaafd is aan De Sims 2 en alle uitbreidingen.

Weet je, er zijn van die dingen die gewoon uit de hand lopen... Het laatste wat ik me kan herinneren is dat ik ik in slaap viel in mijn bed, met mijn kat naast me op het hoofdkussen.
Ineens zie en voel ik een soort fel-witte flits, en daar stond ik, temidden van HEEL VEEL blauw!

Voordat ik zelfs maar bij mijn positieven kon komen, werd ik in een soort grasland met bomen gesmeten. ARGH! Wat gebeurde er allemaal?
Ik stond op, klopte het stof van mijn kleren en begon wat rond te kijken. Het zag er erg verlaten uit. Waar in Will Wright's naam was ik?
HELP! Kan iemand mij zien?

Ik besloot een eindje te gaan lopen. Op die manier kon ik misschien een manier vinden om weer thuis te komen. Vergeet het maar: Na heel veel gewandeld te hebben, kreeg ik ongelooflijke pijn aan mijn voeten. En nog steeds zag ik enkel bomen en gras, met hier en daar een weg. Wacht eens even...

Een rare witte brievenbus met een zeer ouderwetse vuilnisbak ernaast. Het kwam me ergens bekend voor, maar ik kon er mijn vinger niet op leggen, zelfs niet als ik diep nadacht. Trouwens, mijn voeten waren moe, en ik kan niet denken met vermoeide voeten!.

Net toen ik even in het gras wilde gaan zitten, kwam er iemand langs. Dankbaar dat ik nu de weg naar huis kon vragen, begroette ik haar. haar naam was Amalia Jansen. Ik keek haar aan en schrok heel erg...

"Jij bent een SIM! Kijk nou toch"
Amalia leek een beetje verrast te zijn over mijn geschokte reactie. Ze keek naar haar vingers en scheen te besluiten dat die er normaal uitzagen.
"Yep. Nou en?" antwoordde ze.
"Dit is ONGELOOFLIJK! Wacht, dan maak ik een foto van je!" gilde ik. Natuurlijk kwam ik er op dat moment achter dat ik mijn tas niet bij me had.

"Luister, meid," zei Amalia. "Je bent gewoon wat je bent. Accepteer dat en leer ermee leven."
Ik schrok me wild!
"J.. je bedoelt... dat ik ook een... een..."
"Sim ben, jazeker", zei ze. "Het is me wel duidelijk dat je er niet je hele leven al één bent.Kijk, ik weet niet hoe je hier terecht bent gekomen, maar je zult toch verder moeten met je leven."

"Maar... maar ik heb niet eens een huis!"
"Jij bent volwassen. Je kunt doen wat je wilt, man, daar zou ik een moord voor doen! Koop dit lapje grond hier, en bouw er een klein huisje op, met wat meubels en zo. Je zult je snel beter voelen. Als je me nu wilt verontschuldigen, ik moet nog meer kranten rondbrengen."
"Wonen er hier nog meer mensen dan?" sputterde ik. Amalia had me al de rug toegekeerd en zwaaide vaag in de lucht, en sprak "Wij zijn geen mensen, wij zijn Sims!" voor ze langzaam vervaagde en uiteindelijk verdween.

Ik besloot om eens in de krant te kijken. Misschien stond er iets in over mijn eh... 'situatie'.
Helaas, het meest interessante wat erin stond, ging over een vampiristische zombie die een klein meisje aanviel om haar tedybeer op te eten.

Omdat ik inmiddels ontzettende pijn aan mijn voeten had, was ik maar in het gras gaan zitten. Wat nu?
Waar ik ook verzeild was geraakt, het was me wel duidelijk dat ik ver van huis was!
Zou ik echt een Sim zijn geworden?
Wacht eens even, geselecteerde Sims hebben altijd een...

Anakin
Young adult
*

View Profile
« Reply #3 on: October 19, 2006, 09:27:35 AM »

ik vind het ook geweldig we hier je verhaal kunnen lezen :)
en ja,zo kunnen we weten hoe het allemaal begon e :)

thumbsup thumbsup thumbsup
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #4 on: October 19, 2006, 09:59:59 AM »

idd Anakin heerlijk om weer ff van het begin te lezen meestal vergeet je hoe het begint  Grin

Kippie
Teen
*

View Profile
« Reply #5 on: October 19, 2006, 03:01:26 PM »

ga je al die 80 ofzo pagina's weer neerzetten???  bekkie

Miss_Darkie
Toddler
*

View Profile WWW
« Reply #6 on: October 19, 2006, 05:11:24 PM »

Nu kan ik hier dus ook eindelijk aan beginnen Cheesy Op de hub leek het eindeloos ( ben niet verder dan 2blz gekomen  Embarrassed ) maar nu begin ik vol goede moed Cheesy

Renée Rossa
Elder
*

View Profile
« Reply #7 on: October 23, 2006, 02:08:41 AM »

... diamant boven hun hoofd! Omdat ik de enige was in de verre omtrek, moest ik wel de geselecteerde sim zijn.
Ja hoor, geen twijfel mogelijk, daar hing ie, groen en glinsterend. Best wel mooi, maar ook een beetje eng. Het leek alsof de diamant ieder moment naar beneden kon vallen en mij met scherpe punt doorboren.
Ik moest er maar op vertrouwen dat dit niet zou gebeuren.

Ik moest een beetje lachen om mijn eigen diamant. Kijk mij nou effe! Misschien was dit Sim gedoe best wel cool. Misschien moest ik er maar het beste van maken.
Misschien moest ik maar zorgen dat ik er een beetje lol in had en ervan genoot, voor zolang het duurde.

Eerst moest ik een huisje bouwen. Maar hoe? Ik fantaseerde dat er een stukje muur werd gebouwd, en BAM! Daar stond een stukje muur!
Aha, zo werkt dat dus! Ik besloot een huisje bij elkaar te fantaseren.

Kijk, het begon ergens op te lijken! Ik had het huisje gebouwd zoals mijn eigen appartement eruit ziet. Alleen wel wat groter. Ja, ik ben niet helemaal gek!

Het is alleen zo... leeg! Ik had nog 4000 simoleans over. Eens kijken wat ik daarmee kon doen!

Zo, nog een kleine 1000 simoleans over voor je-weet-maar-nooit. En zo werd ik de trotse eigenares van een vieze koelkast, wat goedkope aanrechtkastjes met gootsteen, een fornuis, een krakerig bed, een lelijke boekenkast, een stoel die uitbouwbaar is tot bank, een plastic WC en een open douche.
Joechei!

Ik pakte de krant erbij, want het werd nu belangrijk een baan te vinden. Ik zocht eigenlijk naar een baan als Luiwammes, zodat ik voldoende tijd en energie zou overhouden om de boel eens goed te verkennen, maar helaas, alle Luiwammes-vacatures waren al vervuld. Dan maar een baan in het leger. Niet echt iets voor mij, maar het betaalde wel goed. En dat is wat ik nodig had!

Even kijken hoe die sim-boeken eruit zagen, hahaha! O jee, dit was een kinderboek, Sneewsimpje en de Zeven Tuinkabouters, De Tovenaar van Vreemdvoort, De Lama en de Drie Flamingootjes, Assimpoester... geinig!

Plotseling kreeg ik de ingeving dat er bezoekers waren die me welkom wilden heten in de buurt. Waar ik dat vandaan haalde, weet ik niet, maar het bleek nog waar te zijn ook! In mijn nog kale voortuin stonden drie Sims, die ik heel goed kende omdat ik ze al heel vaak bezig had gezien vanachter mijn computer! Benjamin de Lange bleek helaas niet zo aardig, hij wilde me niet eens een hand geven! Pfff, die stuurde ik meteen weer weg! Ik ben niet helemaal gek!

Ook Mariette van der Bend bleek nogal een stomme troel te zijn. Ik gaf haar een complimentje over de manier waarop haar haar vrijwel naadloos overliep in haar voorhoofd, en als dank krijg ik zo\'n zure kop! Gelukkig bleek Wendy Draaiingh wel aardig. Zij kon het tenminste waarderen, gewaardeerd te worden door iemand die haar waardeert omdat die persoon het nodig vindt haar te waarderen.
Snap je?

Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #8 on: October 23, 2006, 10:19:48 AM »

ze zijn niet echt aardig voor je he renee Cheesy
leuk dat je even kans ziet om de boel te updaten Cheesy

Suzanne
Alien
*

View Profile
« Reply #9 on: October 23, 2006, 07:25:14 PM »

haha ik vind hem wel geinig, wel jammer dat we alle clues al weten maar ik vind het leuk om het weer een keer te lezen :)

We love Jason and Kristopher wub
Renée Rossa
Elder
*

View Profile
« Reply #10 on: October 23, 2006, 11:16:08 PM »

Nou ja zeg! Mariette wandelde zomaar mijn huisje binnen, direct gevolgd door Wendy, die Mariette nodig iets leek te willen duidelijk maken. Ik volgde het tweetal en vond ze in mijn kale woonkamer. Wendy gaf Mariette een standje omdat deze niet lief voor mij was. Mariette werd kwaad, dus ik besloot haar weg te sturen. Die denkt zeker dat ik helemaal gek ben of zo!

Omdat ook Wendy met een nogal slecht humeur mijn huis binnen was gestapt, besloot ik een TV te kopen en Wendy voor het kijkkastje te zetten. Intussen ging ik even een lekkere lunch in elkaar draaien. Maar toen ik achter het aanrecht stond, kon ik alleen nog maar denken aan belegde boterhammetjes en aan complete maaltijden. Blijkbaar moest ik opnieuw leren koken hier, en was mijn kookkunst uit de echte wereld niet van toepassing hier.

Ik besloot het leger vaarwel te zeggen en een baantje te nemen als luiwammes. Anders zou ik nooit tijd overhouden om de boel te verkennen!

Wauw, ik maakte meteen promotie na de eerste werkdag! Goed he? Wel jammer dat ik meteen ook een rekening had...

Ook was ik nogal spontaan en had ik een collega mee naar huis genomen. Dit is Arie van \'t Plasje, een sim die ik al vaak door mijn beeldscherm heen zag huppelen, toen ik nog thuis was. Hij is best aardig, die Arie!

Vind je dit er lekker uit zien? Let dan eens goed op die vlieg aan de onderkant van de foto, en op die groene walm... Juist ja!

Na mijn tweede promotie werd het tijd wat aan mijn charisma te werken. Dus oefende ik mijn verleidingskunsten. Ik wilde namelijk het liefst van alles 50 eerste dates hebben. Dat had ik besloten. En ik had De Sims 2 Nachtleven toch zeker niet voor niets geïnstalleerd, voordat ik hier terecht kwam?

Ook had ik een garage gebouwd, want ik had nog een wens: een eigen auto. Blijkbaar hoef je in De Sims 2 geen rijbewijs te hebben. De garage was nog niet af, want mijn geld was een beetje eh... op.

Ik had ook maar 2 geldboompjes genomen om wat sneller geld te verdienen. Ze vergen wat onderhoud, maar dan heb je ook wat! Ik wilde zo graag een auto! Maar ik wilde ook daten... Hmm, eerst maar daten dan... Ik hoefde maar 1 auto, maar ik wilde wel 50 dates!

Het was zo ver: ik had Arie opgebeld en hem gevraagd of hij mijn eerste eerste date wilde zijn. Jazeker, ik wil 50 eerste dates, maar er kan er maar 1 eerste eerste date zijn! Arie was vereerd, zei hij.
Ineens voelde ik de onweerstaanbare drang even mijn tanden te checken.

Renée Rossa
Elder
*

View Profile
« Reply #11 on: October 23, 2006, 11:27:42 PM »

Ik besloot de avond vrolijk te beginnen door Arie eens stevig tussen zijn ribben te kietelen. Giechelend dook Arie weg. Nou, dit kon wel eens een leuke date worden!

Deze mevrouw begon ineens tegen mij te roepen en te schreeuwen. Wat een vreemd figuur zeg, volgens mij is ze een beetje kierewiet!

Eerst wilde ik die sim-centrifuge eens uitproberen. Hopelijk zonder eruit te vallen dan. Zoals je ziet ging het vrij aardig. Onder het toeziend oog van Arie begon ik in de rondte te tollen...

Oei, dat viel tegen! In een wanstaltige houding smakte ik neer aan de voeten van mijn date. Wat een domper zeg! En ik had daarna zo\'n pijn in mijn rug!

Een hapje eten op het dakterras was mijn volgend, iets rustiger plannetje. Het is lastig kiezen hoor, als er zo veel lekkere dingen op de kaart staan! Arie raakte steeds verder afgeleid en haakte uiteindelijk af met de mededeling dat "Dat een stuk beter had gekund". Nou jà!

Jack Hammie, zo heette deze knul. Veel knapper dan Arie en tenminste een beetje aardig. Met heb heb ik de rest van de avond staan kletsen. Arie kon het heen-en-weer krijgen!
Na een paar gezellige uurtjes met Jack, ging ik doodmoe weer naar huis.

En toen ineens belde Jorik Lammerts. hij stelde zich netjes aan mij voor, had blijkbaar niet in de gaten dat ik allang wist wie hij was. Arie had het zo leuk gevonden met mij, zei Jorik, daarom wilde hij me vragen of ik met hem wilde gaan stappen. Nou, eigenlijk leek me dat best leuk, dus ik heb gewoon ja gezegd! In een hurry dook ik de douche in, want ik was nog in pyama.

Het is net alsof er iets... tussen mijn tanden...

Jawel, heb ik weer. Ik ging uit met Jorik... en een stuk of 5 van zijn vrienden! Nou ja, ik heb er maar het beste van gemaakt. 

Ik besloot me alleen op Jorik te concentreren. En dat ging goed. Heel goed zelfs! 

Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #12 on: October 23, 2006, 11:47:38 PM »

ben toch benieuwd wat renee tussen haar tanden heeft zitten Roll Eyes

Anakin
Young adult
*

View Profile
« Reply #13 on: October 24, 2006, 03:28:08 PM »

leuk update  Cheesy Cheesy Cheesy
en leuk verhaal Wink
Renée Rossa
Elder
*

View Profile
« Reply #14 on: October 25, 2006, 12:14:54 AM »

Ik heb nog een beetje gedanst met een vriend van Jorik, maar dat deed ik alleen voor de vorm. Toch best geinig hoor! 

Jorik werd prompt verliefd op me. Dat was nou niet helemaal de bedoeling, maar ja... sim-harten laten zich neit dwingen, he... 

Ik heb hem toch maar een kusje gegeven, gewoon om te weten hoe een sim smaakt. Naar meer, kan ik wel zeggen! 

Eenmaal weer thuis belde Kace Haantjes, de sim van mijn dromen! Wat leuk om hem dan eindelijk live te spreken! Kace wilde graag met mij op een uitje, maar ik besloot nog even te wachten en hem eerst eens bij mij thuis uit te nodigen. Dan kon ik daarna nog altijd op een echte date met hem! 

Helaas was Kace niet zo gemakkelijk te veroveren. Ik mocht hem niet eens waarderen. Nou jà! Maar ik gaf het neit op en langzaam, heel langzaam, begon hij respect te krijgen voor mijn vasthoudendheid. 

Een paar keer per dag belde ik Kace. Jaja, ik wist precies wat ik wilde! Kace, Kace en nog eens Kace! Mijn droom-sim, mijn weder-sim! 

Intussen moest ik natuurlijk wel blijven daten. Omdat Kace nog niet wilde, stelde ik me tevreden met Benjamin. Ik mag hem niet zo, maar aan het eind van de date was hij helemaal hoteldebotel van mij! Ik kreeg een enorme bos rozen van hem. 

Na heel veel geklets en gezwets wilde Kace wel met mij op een date. Leuk he, ik met kace! Wie had dat nou gedacht?!

Kace bleek schorpioen te zijn. Daar kon Kace natuurlijk niets aan doen, en lief vond ik hem toch wel! Tijd voor een kusje! Of twee! 

Mhh, eerst maar een beetje flirten. Kace ging er gelukkig op in. Eindelijk zou ik dan zijn hartje gaan veroveren! Ik had alleen één klein detail over het hoofd gezien. Zijn naam was Benjamin en hij zat alleen aan een tafeltje op de achtergrond. 

Toch vreemd hoe sommige kleine details plotseling erg hard kunnen aankomen! Jeetje wat kon die Benjamin hard slaan! Erg onaardig hoor! 

Pages: [1] 2 3 ... 32   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: