DeKDeS & Mogway The Sims, two Creators
May 10, 2008, 01:51:26 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
Latest news check our news page

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Vrije tijd preview  (Read 1549 times)
Mogway
Administrator
Vampire
**

Forza Italia

View Profile WWW
« on: January 23, 2008, 01:38:27 AM »

English preview

Vandaag was het Nederlandse fan event van de Sims 2: Vrije Tijd (foto's komen snel)

Al je sims kunnen nu genieten van verschillen activiteiten, zowel binnen als buitenshuis.
Het belangrijkste is het nieuwe hobby enthousiasme menu, hierin kun je zien welke hobby het beste bij je sim past.
Je hoeft je hier natuurlijk niet aan te houden, maar elke sim heeft een speciale talent voor een bepaalde hobby.
Die speciale hobby kun je zien omdat daarvan de linker balk wit is gekleurd. De rechter balk geeft aan hoeveel enthousiasme je sim heeft voor die hobby.
Als je aan een hobby werkt waarvoor je sim aanleg heeft zal je deze hobby sneller onder de knie krijgen.
Maar als je sim niet voldoende vaardigheidspunten heeft kan het nog steeds goed misgaan, dus het eindresultaat kan er dan minder goed uitzien, of niet om aan te horen zijn.
Als je sim genoeg enthousiasme hebben kunnen ze "the zone" (in extase raken, nederlandse vertaling niet bekend) terecht komen.
The zone betekend dat je sim zijn behoeften minder snel zullen zakken, elke zone is anders voor iedere hobby.
Heeft je sim muziek en dans als hobby dan hoor je luid applaus.
Je kunt zien als je sim in de zone terecht komt, dan verschijnt er wit licht rondom je sim.
Als je achter de enthousiasme meter een kaartje ziet dan betekend dit dat je sim toegang heeft tot een geheime kavel
Je sim kan alleen een uitnodiging krijgen voor zo'n geheime kavel.
Er zijn 10 geheime kavels, 1 voor iedere categorie hobby (koken, film en literatuur, spelletjes, tinkering (vrij vertaald sleutelen aan dingen), wetenschap, kunst & handarbeid, sport, natuur, fitness, muziek en dans)
Zodra 1 sim toegang heeft tot een geheim kavel, kunnen alle andere sims uit dat huishouden mee naar dat geheime kavel. Maar de sim die toegang heeft moet dan wel de auto besturen.
Kinderen kunnen ook toegang krijgen tot geheime kavels, allen zullen zij moeten lopen Wink

Er is een nieuwe meter: lifetime aspiration meter (vrij vertaald, levenslange aspiratie meter), deze meter zal groeien bij speciale gebeurtenissen en dalen als angsten uitkomen. Al deze dingen zijn gebaseerd op de aspiratie, je krijgt ook punten die je kunt omzetten in een bonus, ongeveer hetzelfde idee als GhM.
De nieuwe bonussen zijn verdeeld in 4 categorieën: behoeften, werk, huidige aspiratie (dus als je sim een kenniswens heeft is het daarop gebaseerd) en een 2e levenswens aspiratie.
Met de 2e levenswens aspiratie krijg je ook nog 3 andere bonussen, de tosti wens is nu ook beschikbaar om te kiezen, de 3 bonussen daarvoor zijn:
je sim wordt niet dik, ook al eet je sim te veel, je sim moet minder snel naar de wc, en je sim kan meesterwerken maken over tosti's.
Iedere aspiratie heeft zijn eigen 3 bonussen, de andere blijven nu nog geheim en mag je zelf uitvinden.

Met vrijwel alle nieuwe objecten waarmee je dingen kunt maken (naaimachine, pottenbakken), kun je zelf bepalen hoe het eruit gaat zien, of het er ook zo gaat uitzien ligt eraan of je sim goed is in die hobby.
Met de naaimachine kun je zelf alles bepalen, je kunt kiezen uit 3 gebieden en dan nog eens een aantal texturen, dit samen maakt het kledingstuk, als je sim beter wordt kun je er ook een badge voor krijgen.
Je kunt je kleding / potten verkopen in je winkel als je GhM hebt, of je kunt het ook als cadeau geven aan een andere sim.
Voor de naaimachine zitten er ook ontwerpen in van de winnaars van de H&M wedstrijd.

Voor kinderen en peuters is er een speciale tafel, hierop kunnen met blokken spelen of tekeningen maken, deze tekeningen kun je dan later aan de muur hangen.
Er zijn 5 nieuwe carrières en natuurlijk ook 5 nieuwe carrière objecten.
Peuters hebben nog geen hobby, maar ze kunnen al wel vaardigheden opbouwen zodat het straks makkelijker wordt met een hobby.

In de nieuwe buurt (Desderata Valley, nederlandse naam nog niet bekend) zijn verschillende nieuwe openbare kavels.
Op veel van deze openbare kavels worden wedstrijden gehouden.
Als je sim meedoet aan een kook wedstrijd dan kunnen ze thuis al het gerecht maken en dan in hun inventaris meenemen naar dat openbaar kavel, of ze kunnen het ook op het openbaar kavel klaar maken.
Als je sim een kook wedstrijd wint krijgen ze $500 en een award / beker.
Er zijn ook dans wedstrijden en game wedstrijden.

Het nieuwe wezen is: Genie in a bottle, (officiële naam nog niet bekend, vrij vertaald Geest in de fles), deze wordt gebracht door een Zigeuner.
De Geest laat wensen uitkomen, dus als je sim voor geld wenst krijgen ze de 1e keer $10.000 maar hoe meer je sim wenst hoe lager het bedrag zal zijn.
De Geest is te vergelijken met die in het Sims 1 spel: Het Rijke Leven (Living large) zat.
Als je sim in een nieuw huis gaat wonen krijgt deze ook een cadeautje, in ons geval was dit een pc.
Op deze pc kon onze sim Sims 3 spelen, de andere spellen moet je gewoon kopen op een openbaar kavel.

Oude objecten uit vorige uitbreidingen (zoals het drumstel) kunnen ook werken als hobby voor je sim, deze objecten zullen worden onderverdeelt in 1 van de 10 categorieën.
Je sims kunnen ook allerlei dingen vrijspelen, deze kunnen helpen in het leven van je sim of hun hobby. (maaltijden bijvoorbeeld)
Er zijn nieuwe radio stations, nieuwe tv kanalen en nieuwe filmpjes, ook kan je sim zelf muziek mixen.

Er zijn veel nieuwe decoratie objecten, vloerkleden en andere objecten, natuurlijk ook nieuwe kleding en haar stijlen
De model trein tafel kun je helemaal aanpassen, dus je bepaald zelf wat erop komt.

Als je sim jarig is, krijg je een scherm te zien met eventuele vrienden die meekunnen opgroeien, helaas is het nog niet duidelijk of dit ook met kinderen het geval is.

Natuurlijk is er nog veel meer te vertellen over deze uitbreiding, maar dit is ongeveer wat wij vandaag hebben gezien, ook tijdens het spelen het we een goede indruk gekregen, maar in deze uitbreiding zit zoveel dat zelfs wij nog niet alles weten, dus het kan wel even duren voor je alles echt ontdekt hebt.

Je kunt de officiële pagina hier vinden

We willen via deze weg EA en Bim Majekodunmi bedanken voor de geweldige dag!

Blog (in dutch): Mogway's gezwam (laatste update: 09/03/08)
Blog (in english): Mogway's stuff (last update 01/08/07)

Mogway Valley
Dieter
Adult
*

Weerwolfmod

View Profile
« Reply #1 on: January 23, 2008, 01:43:41 AM »

Nou, ziet er wel interessant uit. Cheesy Ik ben wel geïnteresseerd. sweet Vooral in die treintjes.

V: Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition.<br /><br />Spreek dit uit zonder een fout en je krijgt een k
Nefje
Alien
*

View Profile
« Reply #2 on: January 23, 2008, 11:13:36 AM »

:O (@ Dieters bericht)

Hmm, ik dacht dat het verschilde wat je per wedstrijd wint?

Leuke en goede preview iig. Ik ben weer wat wijzer geworden. Kan niet wachten tot de foto's.  Tongue

Dieter
Adult
*

Weerwolfmod

View Profile
« Reply #3 on: January 23, 2008, 02:03:15 PM »

:O (@ Dieters bericht)

Hmm, ik dacht dat het verschilde wat je per wedstrijd wint?

Leuke en goede preview iig. Ik ben weer wat wijzer geworden. Kan niet wachten tot de foto's.  Tongue
Zo verbazingwekkend? Cry Ik zie nu eenmaal graag treintjes. Roll Eyes

En ja, ik wil ook foto's!

V: Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition.<br /><br />Spreek dit uit zonder een fout en je krijgt een k
Mogway
Administrator
Vampire
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #4 on: January 23, 2008, 02:15:49 PM »

lol ik ook maar kzit op het werk tot 5 uur dus tja nog even wachten mensen Tongue

Mogway Valley
Suzanne
Alien
*

View Profile
« Reply #5 on: January 23, 2008, 04:55:51 PM »

Wow, erg goed verslag, mooi geschreven en met veel info Cheesy

Ik ben het meeste benieuwd naar die peuterspullen Cheesy

We love Hannah and Alyssa
We love Jason and Kristopher
-Mijn naam is Hannah. Ik ben 16 jaar en ben sinds kort wees. Ik voorzie iedereen van eieren; graan; mais; bier; melk; vlees; boter; kaas; leer; wol enz
Mogway
Administrator
Vampire
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #6 on: January 23, 2008, 08:03:19 PM »

die zien er echt tof uit Cheesy
weet alleen niet of we er foto;s van hebben

Mogway Valley
Mogway
Administrator
Vampire
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #7 on: January 23, 2008, 10:08:51 PM »

De groepsfoto aan het einde als je goed kijkt kun je de koelkastkonijn (Freezer Bunny) (betere foto's komen nog) zien die Rosana, ChEeTaH, Starrats, DeKDeS en een klein b-tje moi hebben gemaakt, en oh ja natuurlijk ook Junior Tongue
« Last Edit: January 23, 2008, 10:10:53 PM by Mogway » Logged

Mogway Valley
Rosana
Administrator
Teen
**

View Profile WWW
« Reply #8 on: January 23, 2008, 10:12:01 PM »

Of je leest Junior's blog (ik wil geen link plaatsen, want dat is eigenlijk spammen?), daar staan 8 blogposts met foto's van het hele gebeuren, en nog een extra wall of fame pagina met alle beroemde mensjes Tongue

Edit, ik bedoel dus, als je foto's van de Freezer Bunny wil zien, kun je ook Junior's blog lezen :)

Mogway
Administrator
Vampire
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #9 on: January 23, 2008, 10:12:54 PM »

is niet spammen gaat ook over vrije tijd Tongue
Dus posten die link Tongue

Mogway Valley
Rosana
Administrator
Teen
**

View Profile WWW
« Reply #10 on: January 23, 2008, 10:13:55 PM »

http://junior.rosana.co.uk/de-sims-2-vrijetijd <- daar beginnen Grin
Post 1 t/m 8 lezen in die volgorde Tongue en daarna de wall-of-fame bekijken (hoort erbij) :) Cheesy Grin

Riabeest
Young adult
*

View Profile WWW
« Reply #11 on: January 24, 2008, 03:31:40 PM »

Ik had het al op de sims2.nl gezegd maar hier ook dan maar effe he Grin Vind het een goede preview zo ben ik weer wat wijzer. Jullie hebben veel lol gehad zo te zien op de foto's van de link die Starrats gaf, leuk laugh

Mogway
Administrator
Vampire
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #12 on: January 24, 2008, 06:37:58 PM »

ja het was weer erg gezellig Cheesy

Mogway Valley
Suzanne
Alien
*

View Profile
« Reply #13 on: January 24, 2008, 08:32:29 PM »

die bunny is echt zo super goed gelukt joh :O :O

EDIT: wat je er van kan zien bedoel ik dat he Tongue dat zijn toch de benen? Wink
« Last Edit: January 24, 2008, 08:34:29 PM by Suzanne » Logged

We love Hannah and Alyssa
We love Jason and Kristopher
-Mijn naam is Hannah. Ik ben 16 jaar en ben sinds kort wees. Ik voorzie iedereen van eieren; graan; mais; bier; melk; vlees; boter; kaas; leer; wol enz
Nefje
Alien
*

View Profile
« Reply #14 on: January 24, 2008, 08:48:05 PM »

Je kan 'm helemaal zien hoor. Kijk hier maar eens: http://junior.rosana.co.uk/2008/de-sims-2-vrijetijd-moblog-6/#comments

Maar idd, erg leuk gedaan!  Cheesy Wauw, wist niet dat we kunstenaars onder ons hadden.  Tongue

Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: