DeKDeS & Mogway The Sims, two Creators
September 07, 2010, 08:28:13 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 6   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: DMS2C family - Droom met een diamantje  (Read 4706 times)
Nimi
Alien
*

View Profile
« on: February 09, 2008, 06:56:34 PM »

Het gebeurde in een flits. Licht. Heel fel, blauw licht. Het stierf weg, en toen- niets.

Toen ik wakker werd, merkte ik dat ik wel degelijk ergens was. Ik lag op een harde ondergrond. Voorzichtig kwam ik overeind en wreef in mijn ogen.

Ik was in een groene omgeving, maar waar? En daar was iemand die ik kende: Mogway! Ze zag er wel een beetje, ehm, bijzonder uit, maar dat kon me niet schelen.

'Hé,' begon Mogway toen ik naar haar toe liep, 'ken ik jou niet ergens van? Oh- wacht, jij bent Nimi toch?'
'Ja,' zei ik, blij dat ik een bekende tegenkwam, 'Waar zijn we hier? Ik ken het ergens van, maar ik-'

'Diamantpad 13. In Berk en Dal, zo heet het hier geloof ik. Leuk dat je er ook bent! Kom mee naar binnen.'
'Maar-' probeerde ik nog, maar Mogway trok me aan mijn arm mee naar binnen. Wat een maffe plek was dit! Berk en Dal.. waar kende ik dat van?

Binnen was een woonkamer die me akelig bekend voorkwam. En daar- op de banken- zaten allemaal leden van DMS2C!
'Is dit een meeting!' riep ik uit.

Op de banken zat iedereen me aan te staren alsof ik iets heel vreemds had gezegd. Oeps.
'Ehm, nouja.. kan toch?'

Op de ene bank zaten twee personen die alleen maar Suzanne en Dieter konden zijn.
'Zou het besmettelijk zijn?' vroeg Dieter zich af.

'Ik denk het niet,' zei Mogway. 'Toen ik er de vorige keer in zat was ik alleen.'
Waar hadden ze het toch over?

Ik besloot het huis te gaan verkennen. Het was best wel een hip huis, hoor. Maar griezelig bekend. Wat was dit? Een nachtmerrie?
Report to moderator   Logged
Nimi
Alien
*

View Profile
« Reply #1 on: February 09, 2008, 06:56:54 PM »

In de keuken zat er iemand een broodje te eten. Hij leek erg op Odie.
'Hallo,' zei ik. 'Jij ook hier? De anderen zitten allemaal in de woonkamer, kom je ook?'

'Nimi,' begon Suzanne toen ik de kamer weer binnenkwam, 'Heb je ook door wat er aan de hand is? We zijn Sims en we zitten hier vast. Daar lijkt het tenminste op. Maar we hebben elkaar nog.'
Ik zakte in een stoel en probeerde het te begrijpen. Wij? Sims?

'Maar hier hebben we Simoleons en geen euro's..' bedacht Nefje. 'Weten jullie hoe het met de beurs staat?'
Iedereen keek haar vreemd aan, we wisten dat ze nieuwsmod was, maar dit..
'Ik maak me liever zorgen over of we genoeg geld hebben om nieuwe kleren te kopen. Er staat boven een hele grote klerenkast, ik wil hem helemaal vol!' vond Mogway.

Ik bekeek iedereen nog eens goed. Inderdaad, ze waren anders dan mensen, hun huid.. En hun kleren! Nou ik wist wat het was, herkende ik inderdaad de kleren van Maxis. Wat maf!

Toen we besloten hadden om er maar het beste van te maken, was er een stormloop naar de wc.

'Hé, ga weg jullie, het was mijn eerste idee!'
Natuurlijk hielp dat niets uit.

Suzanne claimde de schildersezel en begon vrolijk te kwasten.

En Mogway probeerde de piano uit. Ik wist niet of ze piano kon spelen, maar dit klonk naar... niet veel.

We hadden bezoekers: drie mensen- err Sims, kwamen ons welkom heten in de buurt. En ohmy, ik kende die Sims! ohmy
Nimi
Alien
*

View Profile
« Reply #2 on: February 09, 2008, 06:57:05 PM »

We zaten in mijn eigen spel! Hoe raar is het om kennis te maken met je eigen Sim? Ik schudde handen met Almira Batu. Hele vriendelijke oude vrouw.

En Nefje vond haar gelijke in Petra Lentevlinder. Samen babbelden ze gezellig over simoleons en euro's.
Dat had ik nog steeds niet in mijn Lentevlinderverhaal gezet(vreemd hoor, om een verhaal te schrijven over Sims waar ik er nu één van was!), maar de Lentevlindertjes zijn verhuisd naar Berk en Dal, om onbekende redenen. Dus nu heb ik.. had ik.. zat ik ín een van mijn twee buurten: het moderne Berk en Dal, wat niet zo heel modern is maar wel moderner dan Tinn. Wat een geluk eigenlijk dat we daar niet terechtgekomen waren, stel je voor!

Ondertussen was iedereen zn eigen weg gegaan en kon Dieter eindelijk de wc veroveren Cheesy
Odie_Dogg
Elder
*

View Profile WWW
« Reply #3 on: February 09, 2008, 07:35:01 PM »

Leukk! Beginplaatje is ook heel mooi.  Grin

Give me just a minute to think out loud...

Ireri: Handelaar in uitheemse goederen.
Rosana
Administrator
Adult
**

View Profile WWW
« Reply #4 on: February 09, 2008, 08:14:39 PM »

Hip Cheesy

DROESJKE
Teen
*

Oh noes! You burned mah toast! xD

View Profile
« Reply #5 on: February 09, 2008, 08:24:45 PM »

Wauw, mooi gedaan Nimi. Wink

With my hairs blowing in the wind, and with the sake of all living things on this planet in my hands. I am Ruler of the Earth. Nobuyori Laura...
Nefje
Zombie
*

View Profile
« Reply #6 on: February 09, 2008, 08:45:37 PM »

Hé, mijn broer is van de koers/aandelen etc., ik niet!  :O

Leuk begin verder hoor. xD

En idd, vet mooi beginplaatje.   :O Die blik van Mogway is geniaal. x"D
« Last Edit: February 09, 2008, 08:48:01 PM by Nefje » Report to moderator   Logged

"Ik hou van hazelnoot
... en jou"
Nimi
Alien
*

View Profile
« Reply #7 on: February 09, 2008, 10:22:40 PM »

Hé, mijn broer is van de koers/aandelen etc., ik niet!  :O
Lol, je lookalike ook blijkbaar laugh
Suzanne
Alien
*

View Profile
« Reply #8 on: February 10, 2008, 12:20:31 AM »

haha geweldig gewoon!!

We love Jason and Kristopher wub
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #9 on: February 10, 2008, 12:45:01 PM »

AAAHHHHHHHHH ik en kleren Cry ik haat mijn simversies Tongue bekkie

leuk begin Nimi Grin

We love FF!!! Gaia: Mogway_v
Nimi
Alien
*

View Profile
« Reply #10 on: February 10, 2008, 09:16:01 PM »

Mogway had de piano overgelaten aan Nefje en kwam bij Suzanne kijken.
'Hee Suus, lukt het een beetje?'
'Ssst Moggie, ik ben bezig, kan ge da niet zien!'
Op sommige momenten viel ze toch weer terug in dat grappige accent Azn

Mark Batu kwam naar Nefje's pianospel luisteren, maar blijkbaar stelde dat ook niet zoveel voor..

En ik kon eindelijk in het echt praten met Petra! Alleen die make-up.. brrr. Dat stond haar absoluut niet met deze skintone. Ik probeerde er iets van te zeggen, maar ze liet me niet uitpraten. Sims.. Roll Eyes

Buiten stond een wolfje zielig te blaffen voor de poort. Beleefde hond zeg. Ik moest aan Starrats denken en ging er naartoe, aangezien niemand anders hem gehoord bleek te hebben.

Tot genoegen van de wolf(hij was echt lief!) haalde ik een stok tevoorschijn uit het niets en gingen we gezellig spelen.

Ondertussen speelde Odie ook.. in het bad.

Het was alweer zo'n beetje het einde van de middag en iedereen begon honger te krijgen van dit avontuur. Suzanne smeerde een boterham en Mogway stopte simpelweg een doosje in de oven, maar ik vond dat we toch een echt avondeten moesten hebben.

Dus waagde ik me aan de macaroni met kaas.. Maar het vuur stond te heet of er zat te weinig water in of ik kon gewoon niet koken, dus het resultaat was zwartgeblakerd.
Nefje kwam de keuken binnen, ook hongerig: 'Wat heb jij gedaan?'

'Ik weet niet,' antwoorde ik paniekerig, 'ik denk niet dat ik hier echt goed kan koken..'
Als antwoord draaide Nefje haar neus weg.
Nimi
Alien
*

View Profile
« Reply #11 on: February 10, 2008, 09:16:14 PM »

Toen Nefje de verbrande macaroni opdiende, keek Odie haar vreemd aan. Ik staarde wijselijk voor me uit..

Maar toen iedereen de eerste happen nam, kon het echt niet meer uitblijven.
'Iehwl,' vond Dieter. 'Dit spul lijkt wel karton!'
'Sorry jongens, Nimi heeft gekookt,' zei Nefje en nam een paar grote happen. 'Ik denk toch dat je er de volgende keer wat water bij moet doen, Nimi.'

'Nouja! We zitten hier net. Suzanne heeft een vrouw geschilderd die we allemaal kennen, jullie pianospel is ook niet al te best- ik denk dat we geen van allen vaardigheden hebben als Sims!' verdedigde ik mezelf.
'Ik wel,' verklaarde Suzanne. 'Ik heb de hele middag staan schilderen en nu heb ik een punt voor creativiteit.'

Verdrietig schoof Nefje haar kommetje weg. 'Ik vraag me toch wel af hoe we hier ooit uit gaan komen hoor.. Stel je voor dat we straks oud worden en daarna dood gaan en dan voor altijd hier moeten rondspoken!' Ze veegde haar opkomende tranen gauw weg en keek treurig naar haar bord verbrande macaroni.

'In dat geval,' zei Suzanne met volle mond, 'moeten we maar vlug gaan leren koken, eh?'

Die avond hadden we de open haard aangestoken en zaten Suzanne en Mogway gezellig bij het vuur. Mogway pakte de krant erbij.
'Ik ga het avontuur opzoeken, Suus!'
'Hoe bedoel je?'
'Ik heb een baantje gevonden! Op een ambassade, klinkt niet zo spannend maar dat wordt het nog wel,' zei Mogway tevreden.
'Oh da's mooi, dan kunnen we kleren kopen! Ik vind dit wit zo... wit.'

In de keuken waren we met de rest van de bewoners gezellig een balletje aan het trappen. Alleen Odie paste er niet bij, maar die vermaakte zich wel met het toejuichen van Nefje.

Toen de meesten naar boven waren vertrokken voor een lekker warm bad, schreef ik over deze bijzondere dag in mijn dagboek. Normaal had ik geen dagboek, maar dit wilde ik wel opschrijven.. Of zou ik morgenochtend wakker worden in mijn eigen vertrouwde bed, en zou het allemaal een droom blijken te zijn?
Suzanne
Alien
*

View Profile
« Reply #12 on: February 10, 2008, 09:28:53 PM »

hahahahahaha

'Ik wel hoor, ìk heb een punt voor creativiteit"

Geweldig gewoon Nims!!

We love Jason and Kristopher wub
Mogway