Oh, ja! Woo, ik ben een alien

Past wel bij wat ik nu ga vertellen....
Jep, je bent al gauw aangekleed. Kijk maar!

Thuis maakten we het pakketje open, en raad eens wat erin zat?
Een telescoop!

Oke, het was een oud ding, er zat een irritant dood vliegje in opgesloten en de lenzen waren wat stoffig, maar met een doekje eroverheen glom hij weer als nieuw. Wat een prachtig geschenk van Almira! Dit hadden we zelf nooit kunnen betalen, zeker niet door de ellendige kanskaarten van Mogway. Ik besloot om haar later een gloednieuwe terug te geven, als we wat meer geld hadden.
Dieter merkte ineens dat er van allerlei ...sluwe plannetjes... in zijn hoofd opborrelden..

Toen Mogway thuiskwam van de ambassade, was ze ook ontzettend enthousiast. Ze wilde niet ophouden over de aliens die ze gauw zou ontmoeten. Zucht.

Uhm, en Dieter had in de middag wat onenigheid met Suzanne. Ik denk dat het iets te maken had met zijn sluwe plannetjes.

De dag vloog om en 's avonds was er iemand zo lief geweest om wat macaroni
op te warmen te koken. Dieter vond het maar vreemd dat Suzanne zo enthousiast was over de rechtbank. Suzanne vond het maar irritant dat Dieter het telkens oneens met haar was. Mogway vond het maar raar dat de struik door het raam stak. En ik vond dat we eens een goed overleg moesten hebben..

Er was niet meer genoeg macaroni voor iedereen en dus moest er wat nieuws gekookt worden. Nefje zei dat ze dat wel wilde proberen, maar in een kookboek lijkt het altijd zoveel makkelijker dan in het echt...

Na het eten dacht ik dat ik vaag mijn naam hoorde vallen in een bedenkelijk gesprek tussen Dieter en Odie. Hé, jongens, wat zijn jullie over mij aan het vertellen?

Het zou niet als een verrassing moeten komen dat Mogway na het eten snel in comfortabele kleding schoot en zich vervolgens installeerde bij de telescoop. Al gauw had ze Mars en Venus gevonden, en slaakte ze opgewonden kreten bij het bestuderen van het maanoppervlak.

Suzanne was nog lang niet moe en ging verder aan haar schilderij.Ik besloot ook een poging te wagen. Misschien verdiende ik er nog wel wat geld mee.

Het was echt al heel laat voordat ik mijn bed in kroop.

Maar Mogway had net de smaak te pakken!
'Oooooohhhh....'