DeKDeS & Mogway The Sims, two Creators
September 10, 2010, 12:12:44 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: (h)El Dorado  (Read 1055 times)
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« on: May 14, 2008, 07:53:01 PM »

Verdrietig staart Betty uit haar slaapkamerraam, het weer lijkt ook niet echt te helpen.
Wat was het een aantal jaar terug toch zo leuk begonnen.
Nu lijkt er niks meer van haar droom over te zijn.

Betty loopt terug naar de huiskamer, om maar weer dat foto album te gaan doorbladeren.
Het album waar mooie maar ook nare herinneringen in staan.

Zo'n 20 jaar geleden had Marcel Betty verrast met hun eigen bungalow park.
Het heette El Dorado, en het lag net buiten SimCity.
Betty was dolgelukkig, nu konden ze dag en nacht samen zijn.

Als snel kwam de familie Varen bij hun op het park wonen.
Claire en haar man Harry hadden ook nog een zoon die Leo heette.
Betty was dolgelukkig met de familie Varen, nu kon hun bungalow park eindelijk opengaan.

Marcel en Leo konden het ook goed met elkaar vinden.
Omdat ze de enige 2 families waren op het park gingen ze goed met elkaar om.
Vaak aten ze samen en deelden alles.

Betty en Claire werden beste vriendinnen en spraken vaak nog over de dag dat Claire en haar familie op het park kwamen wonen.
Het was inmiddels al 5 jaar later.

Helaas gebeurde dat vreemde ongeluk op die dag.
5 Jaar na hun intrek komt Claire door een raar ongeluk om het leven.
Iedereen was er van onderste boven.
Gelukkig hadden ze veel steun aan elkaar.

Jaren gingen weer voorbij en Betty en Marcel waren inmiddels oudere geworden.
Ze waren ook niet meer de jongste toen ze dit park begonnen.
Marcel had het door dat rare ongeluk met Claire aan zijn hart gekregen.

Het duurde dan ook niet lang voordat ook Marcel naar de eeuwige jachtvelden ging.
Betty alleen achterlatend, want kinderen konden ze niet krijgen.
Gelukkig had Betty, Harry en Leo nog.

Dan slaat Betty het foto album dicht.
"Het kan zo niet langer" zegt ze "Ik zal moeten proberen om door te gaan met mijn leven en niet telkens als het regent weer aan vroeger denken."
"Als het goed is komt er morgen een nieuwe familie voor het park, dus ik zal goed mijn best moeten doen om wat meer leven in de brouwerij te laten komen!"

Niet alles is wat het lijkt in El Dorado, snel een nieuwe update met het vervolg van dit verhaal
Report to moderator   Logged

We love FF!!! Gaia: Mogway_v
Nefje
Zombie
*

View Profile
« Reply #1 on: May 14, 2008, 09:27:48 PM »

Ik ben benieuwd.  Cheesy Toffe verhaallijn en goed gemaakt.  Azn

"Ik hou van hazelnoot
... en jou"
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #2 on: May 14, 2008, 10:41:30 PM »

tnx Nefje Cheesy

Die avond eten ze weer samen.
Betty verteld aan Harry en Leo dat er morgen een nieuwe familie komt kijken en die ook interesse hebben om op El Dorado te komen wonen.
Harry en Leo zijn erg blij met dit nieuws want het is vrij moeilijk om andere mensen te ontmoeten als je uit de buurt van een grote stad woont.

Terwijl Leo bezig is met de afwas, pakt Harry Betty even vast.
"Het komt allemaal wel goed Betty, dat zul je zien" zegt Harry.
"Ik hoop het Harry, ik hoop het"

Betty valt al snel in slaap die avond, ze weet zeker dat de familie die morgen komt blijft.
Harry is er ook zeker van.
Het geld van de huurinkomsten kan ze zeker gebruiken, het gaat al een tijdje niet zo goed met het park.
Maar ja wat wil je, als je man ineens wegvalt en de vrouw van een belangrijke klant sterft.

De volgende ochtend loopt Leo slaperig naar de badkamer.
Hij kijkt eens uit het raam, want er komen rare geluiden van de straat.
Hij ziet een meisje dingen pikken uit de prullebak.
Wat een raar kind, denkt Leo, maar toch ze heeft wel iets.
Hij besluit er verder geen aandacht aan te schenken en stapt onder de douche en maakt zich klaar om naar school te gaan.

Wat ongemakkelijk zit Betty aan tafel, de laatste keer was alles anders.
NEE! denkt ze hard op inzich zelf, niet meer aan vroeger denken, het is tijd om verder te gaan.

"Dus u wilt graag een bungalow voor 3 personen huren, meneer Adel?"
"Ja dat is correct" zegt meneer Adel.
"We hebben nog 1 bungalow over voor precies 3 personen, als u mij volgt dan zal ik hem jullie tonen" zegt Betty zo rustig mogelijk.

"Als u mij zou willen volgen meneer en mevrouw Adel, dan laat ik u uw bungalow zien." zegt Betty.
Mevrouw Adel staat stokstijf stil.
"Is er wat liefste?" vraagt Arend bezorgd aan zijn vrouw.
"Nee Arend er is niks, ik weet alleen niet of het wel zo'n goed idee is om hier te gaan wonen" antwoord de vrouw.
"Kom op nou Margriet, wat kan hier nou toch misgaan" zegt Arend lachend en loopt achter Betty naar binnen.

"Zo dat was de rondleiding" zegt Betty wat angstig, nu gaat het eropaan komen, blijven ze of gaan ze.
"Ik snap niet dat dit zolang heeft leeg gestaan" zegt Arend, "We nemen het!"
"Dat is geweldig nieuws, ik zal gelijk alle papieren in orde maken"
Lachend loopt Betty weg, ze is het nog niet verleerd, eindelijk weer eens nieuwe mensen op het park.
Alleen heeft ze de dochter van Margriet en Arend nog niet gezien.
"Ach dat zal ook wel een leuke nette dame zijn" glimlacht Betty.

Sinds de dood van zijn vrouw Claire is Harry gestopt met werken.
Hij blijft liever thuis voor zijn zoon Leo, die het behoorlijk moeilijk heeft gehad met de dood van zijn moeder.
Toen ook Marcel overleed was dat helemaal een klap voor Leo geweest want hij en Marcel waren altijd samen bezig met het spelen van spellen, of samen in de tuin bezig, al was dit natuurlijk wel wat minder geworden toen de dokters ontdekt hadden dat Marcel het aan zijn hart had.
Harry besloot om schrijver te worden, maar echt veel leverde dat niet op, gelukkig was het genoeg om de huur van hun bungalow te kunnen betalen.

Ondertussen hebben Arend en Margriet hun intrek in de bungalow genomen.
"Arend ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is" sprak Margreet bedroeft, "We hebben onze dure villa opgegeven om hier te gaan wonen, in een houten hutje met amper ruimte."
"Margriet ik ben niet meer de jongste dat weet jij ook, en we hebben al die ruimte van de villa niet nodig, hier hebben we alles wat we nodig hebben."
"En Lara dan? Ik weet dat ze verkeerde vrienden heeft gehad maar om daar nu alles achter te laten? Oh Arend ik hoop dat ze het ons kan vergeven."
"Dat zal ze wel doen Margriet, ze is al lang blij dat ze niet meer op het internaat hoeft te wonen en als een gewoon meisje naar school kan gaan."

Dan ineens komt Lara binnen stormen.
"Jullie denken toch zeker niet dat ik in dat armzalig slaapkamertje ga slapen he?
Had me toch achtergelaten op het internaat, ik wil niet bij jullie in de buurt zijn!
Ik slaap wel buiten in de tent, jullie zoeken het maar uit!"
Zonder dat Arend of Margriet kunnen antwoorden stormt Lara al weer weg.
"Dus jij dacht dus dat Lara het wel zou accepteren Arend?" zegt Margriet spottend.
"Margriet ze draait wel bij, ze kan ons moeilijk blijven ontlopen hier."

Hoe het verder gaat met de bewoners van El Dorado lees je in de volgende update

Judithbenik
Adult
*

View Profile
« Reply #3 on: May 15, 2008, 04:00:02 PM »

Leuk verhaal, Mogway! Grin

Call me something,
Call me curious,
Just so I know your fine,
Just so I know I spoke in time.
duckiej
Young adult
*

View Profile
« Reply #4 on: May 15, 2008, 04:56:27 PM »

Woah,leuk verhaal ^^
En Lara is cool  sweet

DROESJKE
Teen
*

Oh noes! You burned mah toast! xD

View Profile
« Reply #5 on: May 16, 2008, 08:17:46 PM »

Ben al benieuwd naar het vervolg. Grin
En.. Lara rocks!

With my hairs blowing in the wind, and with the sake of all living things on this planet in my hands. I am Ruler of the Earth. Nobuyori Laura...
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #6 on: July 10, 2008, 09:18:30 PM »

Heerlijk die komkommer tijd Tongue Kzal maar weer eens een update doen Tongue

Leo ziet ineens die vreemde dame buiten op de schommel zitten, hij pakt gelijk zijn kans om haar wat beter te leren kennen.
"Mag ik bij je komen zitten?" vraagt hij.
"Het is een vrij land, dus leef jezelf uit." zegt Lara zonder echt op Leo te letten.
"Ik ben Leo."
"Lara" echt meer zegt ze niet terug.
Leo besluit om het hier maar bij te laten, ze is duidelijk niet geïnteresseerd.

Net als hij wegloopt komt Lara uit haar eigen wereldje.
"Stop, Leo stop." zegt ze, "Sorry het is nogal raar dat ik hier ineens woon, bij mijn ouders.
Ugh ik kan ze niet uitstaan!"

Ze gaan rustig zitten, en Lara begint haar verhaal te vertellen.
Haar moeder is op jonge leeftijd al getrouwd met de veel oudere Arend, hij was een rijk man.
En ze weet zeker dat haar moeder met hem om zijn geld is getrouwd.
Zo'n 5 jaar geleden ontdekte ze dat haar vader bijna failliet was en geen cent meer te makken had, toen Arend erachter kwam dat zijn dochter dit wist heeft hij haar naar het internaat gestuurd.
Om te voorkomen dat zijn vrouw erachter kwam vertelde Arend dat Lara verkeerde vrienden had gekregen en dat het daarom beter was dat ze naar een internaat ging.
Maar het internaat was eigenlijk te duur en Arend had zich zo in de schulden gestoken dat hij de villa wel moest verkopen.
Haar moeder weet op de dag van vandaag nog niks, maar dat ze niet met hem om zijn geld is getrouwd blijkt nu wel, want anders had ze het nooit toegestaan om hierheen te verhuizen.

"Rustig maar Lara, je geheim is veilig bij mij" zegt Leo.
"Ik kan hem gewoon niet onder ogen komen, hij verwacht gewoon dat ik het verknal"
"Dat gaat niet gebeuren! Hej weet je wat je kunt altijd wel bij ons blijven slapen, we hebben nog een bank vrij."
"Dank je voor je aanbod, maar ik heb een tent buiten dus ik red me wel."
Dan nemen ze afscheid van elkaar, Leo is blij dat hij Lara wat beter heeft leren kennen, en hij voelt rare dingen in zijn buik.

"Zo Leo waar heb jij de hele avond uitgehangen?" vraagt Harry bezorgt, hij is het totaal niet gewend dat Leo niet thuis is.
"Er is een nieuwe familie op het park komen wonen, en hun dochter zit bij mij op school, we hebben gewoon wat gepraat."
"Dat is goed jongen dat je eindelijk iemand van je eigen leeftijd hier hebt wonen, dat maakt het ook wat leuker voor jou."

"Ook goedemorgen" zegt Leo wat slaperig als hij de woonkamer binnenloopt.
Lara stopt geschokt met eten.
"Sorry, maar ik had zo'n honger en mijn vader was al wakker dus kon ik niet binnen gaan."
"Joh maak je niet druk, het is goed zo." glimlacht Leo, "Is er nog wat cornflakes over?"

Lara is echt blij dat ze nu eindelijk iemand heeft gevonden die haar begrijpt, haar ouders snappen zo weinig van haar, Leo is ook niet slecht om te zien.
Ze glimlacht stiekem, heeft die rare vader van haar toch nog wat goeds gedaan.

Betty zit rustig haar administratie bij te werken.
Ze bedenkt zich ineens dat het vandaag precies 5 jaar geleden is dat Claire het ongeluk heeft gehad.
Dat verklaard natuurlijk waarom Harry zo stil is de laatste tijd, en waarom ze hem zo weinig ziet.
Ze vertrouwt het gevoel dat ze dan krijgt niet, en gaat toch maar eens bij Harry kijken.

Betty baalt ervan als haar gevoelens juist zijn, precies op de plek waar 5 jaar terug Claire is overleden, ligt nu het lichaam van Harry.
Hoe moet ze dit nu aan Leo uitleggen?
Die arme jongen, nu heeft hij eigenlijk niemand meer.

Als Leo terug van school komt, kan hij het niet geloven als Betty hem het slechte nieuws verteld.
Hij rent gelijk naar het graf van zijn vader, Lara is behoorlijk geschrokken wanneer Betty verteld dat het vandaag precies 5 jaar geleden is dat Leo's moeder is overleden.

Arme Leo hoe gaat dit verder? Dat lees je in de volgende update

Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #7 on: July 13, 2008, 01:33:17 PM »

Ik moet weer gaan spelen maar heb even geen inspiratie voor dit verhaal lol, maar er komt snel weer een nieuwe update zodra ik weer wat inspiratie heb (ideeën zijn altijd welkom Tongue)

Nefje
Zombie
*

View Profile
« Reply #8 on: July 13, 2008, 01:59:21 PM »

Ah, wat zielig die laatste update.  Sad

Update.  sweet

Komt er eigenlijk nog een dms2c familie update van jou?  Cheesy

"Ik hou van hazelnoot
... en jou"
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #9 on: July 13, 2008, 09:26:39 PM »

ik heb nog maar 1 update van de dms2c familie en dan is het klaar Sad dus tja ik kan updaten en dan komt er gewoon niks meer omdat de opdracht dan volbracht is

Pages: [1]   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: