DeKDeS & Mogway The Sims, two Creators
February 08, 2010, 11:33:57 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Appartementsleven preview 070808  (Read 5610 times)
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« on: August 11, 2008, 10:06:16 AM »

click here for the English preview

Afgelopen donderdag, 7 augustus, was DMS2C uitgenodigd door EA om aanwezig te zijn bij een preview van de nieuwste uitbreiding Appartementsleven (in kort AL).
Het icoontje van deze uitbreiding ziet er zo uit:

Zo nu over naar het interessante gedeelte Tongue

De buurt

Er is een nieuwe hoofd buurt die Belladona Cove heet. Helaas is de officiële nederlandse naam niet bekend aangezien wij het spel ook in het engels hebben gespeeld.
Als je de buurt in vogelvlucht ziet dan valt het gelijk op dat deze buurt echt enorm groot is!
Er staan al veel appartementen en gewone woon kavels in, maar ook nieuwe openbare kavels zoals een bibliotheek en parken.
Dingen die je niet ziet zijn natuurlijk de geheime kavels voor de heksen en tovenaars ( tovenaars is niet bevestigd als nederlandse naam voor warlock, maar het is eigenlijk de enige juiste vertaling, of ze moeten mannelijke heks gaan heten unsure )
In het midden van de buurt staat een beeld dat gelijk je aandacht trekt.

Het beeld lijkt sprekend op Cora van de Kerkhof! (waarschijnlijk zal de nederlandse buurt ook naar haar vernoemt worden, aangezien de engelse ook naar haar is vernoemt)
Je kunt dit beeld in iedere buurt plaatsen, want het valt onder de buurt decoraties.
Het zal ook opvallen dat gedeelte van de buurt er iets beter uit zullen zien dan andere gedeelte van de buurt.

Dat betekend dat als je in de buurt woont van iets wat op het bovenstaande plaatje lijkt je minder huur moet betalen voor de appartementen.
Er zijn 10 nieuwe families in het familie depot, en in sommige huizen woont ook een sim.

De huur van een appartement hangt af van de grootte en welke objecten er al in het appartement staan.
Ieder appartement heeft standaard een keuken en een badkamer, dus die dingen hoef je al niet meer te kopen.
Als je met de muis over een appartement gaat zie je gelijk in welke prijsklasse de appartementen in dat gebouw liggen.

Je sims kunnen uit veel soorten appartementen kiezen om in te gaan wonen zoals een penthouse, een zolderkamer,
een studio of zelfs een caravan en natuurlijk nog meer.
Je kan ook je fantasy de vrije loop geven en zelf iets bouwen voor je sims.

Er zijn 2 manieren waarop je een appartement kunt zien, je kan via de bouw mode een appartement binnen gaan
of je kunt met je sims naar het lot gaan en de boel verkennen.

Leven in een appartement

Als je sims een appartement kavel opgaan worden ze welkom geheten door de huisbaas van dat appartement, dit kan een man of vrouw zijn.
Je sims hoeven niet gelijk te bepalen of ze in dat appartementen complex willen wonen.
Ze kunnen eerst gewoon rondkijken en als ze een appartement vinden dat ze leuk vinden kunnen ze er gaan wonen.
Je betrekt een appartement op dezelfde manier als je een hotelkamer boekt, je klikt gewoon op de deur en het appartement is van jou.
Bedenk wel welke appartement je wilt hebben want als je eenmaal de keuze hebt gemaakt en een appartement huurt dan moet je gelijk de huur vooraf al betalen.
Er zijn natuurlijk manieren om de huur van je appartement te verlagen, met een goede reputatie en de juiste connecties kom je een heel eind.
De huur zal nooit verhoogd worden zoals op normale kavels, omdat de huur is gebaseerd op de grootte en niet op de objecten die je erin plaatst nadat je het appartement gehuurd hebt.

Je moet zelf iedere week de huur betalen, je betaald die gewoon bij de nieuwe brievenbus.
Je krijgt een berichtje als je huur moet gaan betalen, als je niet de huur betaald dan zal de huisbaas de deurwaarder inschakelen om de rekeningen toch betaald te krijgen.

Nieuwe interacties

Er zijn een hoop nieuwe dingen voor je sims die ze kunnen doen.
Zo is er voor de kinderen een speeltuin, die bij sommige appartementen liggen.
Maar er zijn ook nieuwe interacties tussen sims zelf.
Peuters kunnen elkaar nu ook een knuffel geven.

Ouders kunnen hun kinderen oppakken en rond draaien en verhaaltjes vertellen.
Er zijn ook nieuwe gebaren die je sims kunnen maken.

Je sims kunnen nu ook gaan knuffelen op de stoep.

Natuurlijk zijn er nog meer dingen die je sims kunnen doen vooral wanneer ze heks of tovenaar worden.

Meubels en bouw opties

Er zijn natuurlijk nieuwe meubels en bouw opties.
En er zijn nieuwe dekbedden!
Sim fans van de originele spellen zullen zeker dit bed herkennen.

Ah ja het vibrerende bed Cheesy and het vibreert nog steeds na al die jaren, is dat niet geweldig.
Er is ook iets wat ze de Murphy bed noemen, dit is gewoon een bed die je aan de muur hangt en als je hem niet meer nodig hebt dan klap je hem gewoon weer in de muur.
Dit is erg handig als de ruimte in je appartement erg beperkt is, maar pas wel op als je het bed weer naar beneden doet, want als je sim eronder komt dan kunnen ze dood gaan!
Ja een nieuwe doodsoorzaak, persoonlijk kan ik niet wachten om die uit te proberen Tongue
Natuurlijk zijn er ook nieuwe kledingkasten, banken, stoelen, tv's en veel nieuwe decoratie items.

Maar het coolste aan deze uitbreiding, een NEE ik heb het NIET eens over de plafonds of de wenteltrappen, zijn de dingen die je kunt doen met decoratie items.
Niet langer hangen ze allemaal saai op dezelfde plek, nee je kunt ze nu op iedere plek van de muur hangen die jij wilt!
En niet alleen schilderijen maar ook lampen kun je een beetje hoger of lager hangen, precies op de hoogte die jij wilt.

Ok over naar plafonds dan, je kunt iedere vloer tegen gebruiken als plafond, dus steen, zeil, hout wat jij wilt.
Je kunt plafonds ook aan en uit zetten.
Om het plafond te zien moet je in de bouw mode op een nieuwe knop drukken.

Als je op die knop drukt dan krijg je het plafond te zien en kun je beginnen met het aanleggen van het plafond.
Er zijn verschillende nieuwe vloeren en muren die je kunt gebruiken om je appartement mee te decoreren, maar natuurlijk hebben we
ook de terugkomst van de wenteltrappen!

Er is ook een nieuw daktype en nieuwe kleuren dakpannen.
Maar er is ook een helikopter! Je sims kunnen hun eigen helikopter kopen.
Als je de speciale helikopter landingsbaan koopt kun je daar maar 1 helikopter opzetten.
Je moet wel enorm veel plek hebben voor die landingsbaan want hij is behoorlijk groot, het is dan moeilijk om hem op een appartement kavel te plaatsen.
Tenzij je natuurlijk zelf een kavel bouwt, of met cheats werkt sweet
Er zit natuurlijk nog veel meer nieuwe dingen in, maar dit is wat wij hebben gezien.

Heksen en Tovenaars

De nieuwe wezens in Al zijn Heksen en Tovenaars, magie is terug
Het enige wat je moet doen is bevriend raken met magische vrienden en voila je bent er zelf in.
Dat klinkt makkelijker dan het is, want 1st moet je wel een heks zien te vinden!

Heksen zijn te vinden op openbare kavels, de beste plek om ze te zoeken is het park.
Maar natuurlijk is dat compleet willekeurig en zijn ze zelden op de plek waar jij bent.
Gelukkig kun je een heks op ieder moment van de dag tegenkomen, niet zoals bij vampieren alleen 's avonds, dat maakt het wat makkelijker,
maar het neemt nog genoeg tijd in beslag om ze daadwerkelijk tegen te komen.
Natuurlijk kun je ook geluk hebben en een heks tegenkomen op het 1e openbare lot die je bezoekt.
Dan moet je nog vrienden worden en als je geluk hebt is je sim nu een heks of tovenaar.

Hierna krijg je een ketel en een spreuken boek om magie mee te beoefenen/
Er zijn 3 soorten heksen en tovenaars: goed, neutraal en slecht.
Als je sim extra slecht is kunnen ze zelfs een groene huidskleur krijgen.
Heksen en tovenaars kunnen natuurlijk een hoop dingen die je normale sims niet kunnen doen...
Ze kunnen teleporteren op het lot, spreuken opzeggen, vliegen op een bezem en ze kunnen een speciale kat tevoorschijn toveren!

Ze kunnen natuurlijk ook geheime kavels bezoeken.
Gelukkig hoeft je sim niet altijd rond te lopen in hun magische kleding, ze kunnen ook gewoon normale sims kleren aandoen.
Ze kunnen zwanger raken, en als je sim een tiener is dan kunnen heksen en tovenaars ook naar de universiteit gaan.
Als je sim niet langer magisch wilt zijn dan kunnen ze ook weer gewoon normaal worden.
Natuurlijk kun je ook weer een super freak sim maken als je andere uitbreidingen hebt geïnstalleerd, zoals vampier heksen, zombie heksen enzovoorts.
Zelfs servo's kunnen een heks of tovenaar worden, helaas hebben we dat niet kunnen uittesten.

Huisdieren

Naast de magische kat is er ook nog een schoothond.
Je kan uit 4 verschillende hondjes kiezen, je kunt ze plaatsen in je appartement of op een normaal kavel.

Als je huisdieren hebt geïnstalleerd dan kunnen ook die "normale" huisdieren leven in de appartementen.

Bodyshop

Er is helaas geen nieuwe dingen voor peuters en kinderen Sad
Maar het goede nieuws is dat er gedacht is aan oudere sims!!!!
Natuurlijk zit er weer een aantal nieuwe kapsels en kleding in voor je sims

Natuurlijk is dit niet alles wat er nieuw is, maar het geeft je een idee Cheesy

Conclusie

Natuurlijk is er nog veel en veel meer te vertellen over dit geweldige nieuwe uitbreidingspakket, en waarschijnlijk ben ik ook nog een hoop vergeten om te vertellen. (niet expres natuurlijk, of misschien toch wel Tongue )
Maar zelfs na 2 uur spelen met dit spel heeft het zelfs nog een hoop geheimen voor mij!
Persoonlijk kan ik niet wachten totdat het spel uitkomt en ik er rustig mee kan gaan spelen, en de meeste van mijn sims in heksen of tovenaars te veranderen Tongue

Uiteraard willen wij EA bedanken voor deze gezellige dag!

The Sims 2 Appartementsleven komt op 28 augustus uit!
Officiële website Amerika: The Sims 2.com
Officiële website Nederland: De sims 2.nl

Andere verslagen:
« Last Edit: August 12, 2008, 12:34:27 PM by Mogway » Report to moderator   Logged

We love FF!!!
Nefje
Zombie
*

View Profile
« Reply #1 on: August 11, 2008, 10:46:38 AM »

Goed verslag en leuke foto's ook!  Cheesy
Report to moderator   Logged

"Ik hou van hazelnoot
en jou"
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #2 on: August 11, 2008, 12:14:07 PM »

tnx Nefje Cheesy ja de foto's was nog een probleem we hadden te veel foto's (zoals gewoonlijk) gelukkig waren er ook een aantal mislukt LOL
heb al van de sites die verslagen online hebben gezet onderaan mijn verslag gezet Cheesy
Ik zal het bijhouden vandaag Cheesy
« Last Edit: August 11, 2008, 12:20:55 PM by Mogway » Report to moderator   Logged

We love FF!!!
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #3 on: August 11, 2008, 06:11:03 PM »

Anita heeft een speciale pagina gemaakt met alle fansites die aanwezig waren.
Ook staan hierbij de 1e reacties die zijn gegeven door alle fansites.
Klik

We love FF!!!
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #4 on: August 12, 2008, 12:35:12 PM »

Verslagen van SNW (beide talen) en TSZ (engels) staan er nu ook bij Cheesy

We love FF!!!
Rosana
Administrator
Adult
**

View Profile WWW
« Reply #5 on: August 12, 2008, 02:27:27 PM »

Thanks Mogmog! Ik ga zometeen de linkjes in m'n nieuwspost erbij zetten (werd vannnacht echt veel te laat, ik was best wel op).

Tof verslag Cheesy ik moet nog even je Engelse lezen, maar die is vast ook hip Tongue Deze heb ik nu iig gelezen en je hebt t goed uitgelegd hoor Cheesy

Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #6 on: August 12, 2008, 02:47:28 PM »

Dank je RoosRoos worship
mwa de engelse is ongeveer hetzelfde als de nederlandse maar dan in het engels Tongue
En btw jouw verslag is echt MEGA gheheh groot en goed Wink

We love FF!!!
Rosana
Administrator
Adult
**

View Profile WWW
« Reply #7 on: August 12, 2008, 05:15:48 PM »

En btw jouw verslag is echt MEGA gheheh groot en goed Wink
Nou niet overdrijven hoor, straks word ik nog verlegen  Embarrassed Tongue

Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #8 on: August 13, 2008, 06:02:14 PM »

Nu op de hoofdpagina een video van de preview ^^ klik

We love FF!!!
Nefje
Zombie
*

View Profile
« Reply #9 on: August 13, 2008, 06:21:42 PM »

Je had het filmpje ook vertraagd kunnen laten afspelen heh?  Wink

Wel grappig. Ik heb trouwens een vraagje erover.
Voor sommige spreuken lijk ik wel iets groens te zien. Geeft dat aan dat het goede spreuken zijn zeg maar?  unsure
« Last Edit: August 14, 2008, 12:41:10 AM by Nefje » Report to moderator   Logged

"Ik hou van hazelnoot
en jou"
Mogway
Administrator
Servo
**

Forza Italia

View Profile WWW
« Reply #10 on: August 13, 2008, 06:53:03 PM »

ik was er niet bij toen het filmpje werd gemaakt, martin was toen ermee bezig, maar ik denk dat die groene dingen ervoor betekenen dat je ze kunt doen unsure maar pin me er niet opvast

lol het was de 1e keer dat ik een filmpje maakte en heb nog niet alles door van het programma Tongue

We love FF!!!
Pages: [1]   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: